|
English >
Vladimiro Tarasovo
paroda
Garso žaidimai
2005 m. rugsėjo 2 spalio 2 d. Radvilų rūmai (Vilnius, Vilniaus g. 22).
Paroda atidaryta kasdien nuo 12
iki 18 val., išskyrus pirmadienius
ir valstybinių švenčių dienas.
Parodos kuratorė Lolita
Jablonskienė.
|
|
 |
 |
 |
Šechina.
2003 m. Lietuvos aido galerijoje eksponuotos instaliacijos
fragmentas |
Šechina.
2003 m. Radvilų rūmuose atkurtos instaliacijos fragmentas |
Šechina.
2003 m. Lietuvos aido galerijoje eksponuotos instaliacijos
fragmentas |
 |
 |
 |
Popieriaus
noktiurnas. 1998 m. Leopoldo Hiorš Diurino muziejuje (Vokietija)
eksponuotos instaliacijos fragmentas |
Tibeto būgnas. 1998 m.
Niujorke, Tabakman
galerijoje eksponuota instaliacija |
Popieriaus
noktiurnas. 1998 m. Leopoldo Hiorš Diurino muziejuje (Vokietija)
eksponuotos instaliacijos fragmentas |
Nuotraukos V. Voroncovo, D. Mukienės ir iš V. Tarasovo
archyvo |
Pirmą kartą Lietuvoje rengiamoje
menininko Vladimiro Tarasovo
kūrybos retrospektyvoje pristatomos devynios garso instaliacijos,
dauguma visai nematytos Lietuvos žiūrovams, o trys iš jų
eksponuojamos pirmą kartą.
Parodos
rėmėjai:
Padėka: Vilniaus Šiuolaikinio meno
centrui; UAB Muzikos ekspresas; Baltų lankų knygynui;
Instaliacijos Likani inžinieriui Vladimirui Rybakovui; Dailininko
asistentui Raimundui Zobarskui. |
-
Informacinis pranešimas
žiniasklaidai
- Lietuvos dailės
muziejus 2005 m. rugsėjo 2 d., penktadienį, spaudos
konferencijoje pristatyta tą pačią dieną Radvilų
rūmuose (Vilniaus g. 22) atidaryta paroda Vladimir Tarasov. Garso
žaidimai (veiks iki spalio 2 d.). Pirmą kartą Lietuvoje rengiamoje šio
menininko kūrybos retrospektyvoje pristatomos devynios garso
instaliacijos, dauguma visai nematytos Lietuvos žiūrovams, o trys iš jų
eksponuojamos primą kartą.
-
- Vladimiras Tarasovas gimė 1947 m.
Archangelske, Rusijoje. Nuo 1968 m. jis gyvena ir dirba Vilniuje.
19711986 m. šis menininkas buvo garsiojo šiuolaikinio džiazo trio GTČ (Viačeslavas
Ganelinas, Vladimiras Tarasovas, Vladimiras Čekasinas) narys. Kartu su
trio ir kitais muzikais, orkestrais jis įrašė per 100 plokštelių ir
kompaktinių diskų, taip pat solo kūrinių. V. Tarasovas taip pat rašo
muziką orkestrams, kino filmams ir teatro spektakliams. Nuo 1991 m. jis
kuria ir vizualiųjų menų projektus individualiai ir kartu su kitais
menininkais (daugiausiai su žymiu rusų dailininku Ilja Kabakovu). V.
Tarasovas surengė personalinių ir dalyvavo daugelyje grupinių parodų
įvairiose pasaulio šalyse. Jis dėstė Berlyno Podewill centre, Bremeno
muzikos akademijoje, Orleano, Diuseldorfo ir Vilniaus dailės
akademijose. 1998 m. leidykla Baltos lankos išleido V. Tarasovo knygą
Trio.
- Muzikas kuria garso instaliacijas,
kuriose derina daiktus ir įvairiai išgaunamus garsus, triukšmus arba
specialiai parinktą muziką. Jo kūriniai grindžiami objektų, erdvės,
veiksmo (dauguma jo instaliacijų yra kinetinės) ir muzikos sąveika,
poetine, metaforiška raiška, neretai subtilia ironija. Viename džiazo
žodynų V. Tarasovas vadinamas pačiu išradingiausiu perkusininku. Kaip
instaliacijų kūrėjas jis taip pat pasižymi ypatingu sugebėjimu
atskleisti netikėtus (kiek vaikiškus arba archainiam mąstymui būdingus)
viršfunkcinius priežasties ir pasekmės ryšius. Šioje parodoje visi
menininko kūriniai pritaikyti Radvilų rūmų salėms, siekiant maksimalios
polifoninės vaizdo ir garso sintezės. Ekspoziciją papildo V. Tarasovo
muzikinės partitūros, instaliacijų eskizai, plokštelių ir katalogų
ekspozicija bei siūloma pasiklausyti šio menininko muzikavimo įrašų.
-
- Parodos
rėmėjai: Vilniaus miesto savivaldybė ir UAB TOPO centras.
-
- Apie parodą Lietuvos
dailės muziejaus Šiuolaikinės dailės informacijos centre išsamiau
informuoja jos kuratorė dr. Lolita Jablonskienė (tel. 212 29 97, mob.
8686 42201).
-
- Lietuvos dailės muziejaus
- Ryšių su visuomene centras,
- tel. 212 08 41, 8 687 16739
-
|
-
Vladimiras Tarasovas
gimė 1947 m. Archangelske, Rusijoje. Nuo 1968 m. jis gyvena ir dirba
Vilniuje. 19711986 m. šis menininkas buvo garsiojo šiuolaikinio džiazo
trio GTČ (Viačeslavas Ganelinas, Vladimiras Tarasovas, Vladimiras
Čekasinas) narys. Kartu su trio ir daugeliu kitų muzikų bei orkestrų jis
įrašė daugiau negu 100 plokštelių ir kompaktinių diskų, taip pat solo
atliekamų kūrinių. V. Tarasovas taip pat rašo muziką orkestrams, kino
filmams ir teatro spektakliams. Nuo 1991 m. jis kuria ir vizualiųjų menų
projektus individualiai bei kartu su kitais menininkais (daugiausiai jų
yra sukūręs su žymiu rusų dailininku Ilja Kabakovu). V. Tarasovas surengė
personalinių ir dalyvavo daugelyje grupinių parodų įvairiose pasaulio
šalyse. Jis dėstė Berlyno Podewill centre, Bremeno muzikos akademijoje bei
Orleano, Diuseldorfo ir Vilniaus dailės akademijose. 1998 m. leidykla
Baltos lankos išleido V. Tarasovo knygą Trio. V. Tarasovas kuria garso
instaliacijas, kuriose derina daiktus ir įvairiai išgaunamus garsus,
triukšmus arba specialiai parinktą muziką. Jo kūriniai grindžiami objektų,
erdvės, veiksmo (dauguma jo instaliacijų yra kinetinės) ir muzikos
sąveika; būdinga poetiška, metaforiška raiška, neretai subtili ironija.
Viename džiazo žodynų V. Tarasovas vadinamas pačiu išradingiausiu
perkusininku. Kaip instaliacijų kūrėjas jis taip pat pasižymi ypatingu
sugebėjimu atskleisti netikėtus (kiek vaikiškus arba archainiam mąstymui
būdingus) viršfunkcinius priežasties ir pasekmės ryšius. Šioje parodoje
visi menininko kūriniai pritaikyti Radvilų rūmų salėms, siekiant
maksimalios polifoninės vaizdo ir garso sintezės. Ekspoziciją papildo V.
Tarasovo muzikinės partitūros, instaliacijų eskizai, plokštelių ir
katalogų ekspozicija; siūloma pasiklausyti šio menininko muzikavimo įrašų.
|
-
Papildoma informacija internete (keletas puslapių apie V.
Tarasovą):
http://www.avantart.com/inter/etarasov.htm+Vladimir+Tarasov&hl=lt
http://www.akademie-solitude.de/stipendiaten/%3Fl%3Dd%26id%3D314+Vladimir+Tarasov&hl=lt
http://www.cac.lt/lt.php/parodos/buvusios/00/vladimir_tarasov/vladimir_tarasov/252
|
-
Individualūs projektai
1994 Vandens muzika, Miesto galerija, Iserlohn
1995 Vandens muzika, Akademie Schloss Solitude,
Štutgartas
1996 Koncertas musėms Nr. 2, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
Vandens muzika, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
1997 Varpai Šv. Kazimierui, Šv. Kazimiero bažnyčia, Vilnius
Koncertas musėms Nr. 3, Talino miesto galerija
1998 Dvasių muzika, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
Noktiurnas popieriui, Leopoldo Hoescho muziejus,
Dürenas
Dvasių muzika Nr. 2, Tabakmano galerija, Niujorkas
1999 Ach so
, Giedrės Bartelt galerija, Berlynas
2000 Ach so..., Akademie Schloss Solitude,
Štutgartas
New York New York, Šiuolaikinio meno centras,
Vilnius
New York New York, Barricko muziejus, Las
Vegas
2000/01 Kalėdų vainikas, Vilniaus bažnyčios
2002 Noktiurnas popieriui Nr. 2, Šiuolaikinio meno centras DOM,
Maskva
2003 Garso
žaidimai, Sankt Peterburgo valstybinio rusų muziejaus Ludwigo
muziejus, Sankt Peterburgas
Šechina, Lietuvos aido galerija, Vilnius
2004 Likani, Valstybinė Tretjakovo galerija, Maskva
2005 Kaziukas, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
|
- Bendri
projektai:
- Raudonas vagonas (su Ilja Kabakovu): 1991
Kunsthalė, Diuseldorfas; 1994 Taikomojo meno muziejus, Viena
- Incidentas muziejuje arba vandens muzika (su Ilja
Kabakovu): 1992 Ronaldo Feldmano galerija, Niujorkas; 1993
Šiuolaikinio meno muziejus, Čikaga; 1994 Hessisches Landesmuseum,
Darmštatas; 1995 Antonio Tapies fondas, Barselona; Modernaus meno
centras, Lisabona; 2000 Grand Palais, Paryžius
- Raudonasis paviljonas (su Ilja Kabakovu): 1993
Venecijos bienalė; Kunsthalė, Kelnas
- Koncertas musėms (su Ilja Kabakovu): 1993
Chateau DOiron
- Raudonasis kampelis (su Ilja Kabakovu): 1994
Kulturhuset, Stockholmas
- Štai čia mes gyvename (su Ilja Kabakovu): 1995
Georgeso Pompidou centras, Paryžius
- Instaliacija vienatvėje (su Sarah Flohr): 1996
Akademie Schloss Solitude, Štutgartas
- Visi (su Carolin Helga Motz): 1996 Galerie in der
Zehntscheuer, Moglingenas
- Muzika ant vandens (su Ilja Kabakovu): 1996
Schloss Salzau, Kylis
- Vagonas Eime, mergaitės (su Ilja Kabakovu):
2003 Schirn Kunsthalė,
Frankfurtas
- Pelkių auksas (su Anatolijumi Belkinu): 2004
Valstybinis ermitažo muziejus, Sankt Peterburgas
- Beveik ne (su Sarah Flohr): Valstybinis rusų
muziejus, Sankt Peterburgas.
|
-
Išsamiau apie
Vladimirą Tarasovą ir jo kūrybą
- Aleksander Borovsky,
Valstybinio rusų muziejaus Sankt Peterburge
Šiuolaikinio meno skyriaus vadovas
- Vladimiras Tarasovas gyvena nomado
gyvenimą: paskaito paskaitą Paryžiuje ir skrenda kur nors į Kiniją,
pagroja Los Angeles ir atidaro parodą Sankt Peterburge, netrukus ilgam
išdardės į Avinjoną, į tenykštį festivalį. Ir gaudyk vėją laukuose!
Bet jo šaknys yra Vilniuje, priglaudusiame dar 1968-aisiais, tais
sunkiais laikais. Tvirtos šaknys! Sako, anksčiau būdavo menininkų,
kurie galėdavo sėdėdami kavinėje žvelgti į paminklus sau patiems. V.
Tarasovas, eidamas pasivaikščioti Didžiąja gatve, gali nors kasdien
klausytis, kaip ore, erdvėje atgyja jo muzika... V. Tarasovo garso
instaliacijos Varpai Šv. Kazimierui garsai...
- Žinoma, V. Tarasovas kaip pasakytų
O. Mandelštamas visų pirma nepataisomas garsų mylėtojas. Nuo
legendinio GTČ (GanelinasTarasovasČekasinas) trio laikų jis plėtoja
muzikinę veiklą, kuriai iki šiol nepritaikytas joks konvencionalus
apibrėžimas ir ji gyvuoja vadinama įvairiai: free jazz,
polistilizmu, naująja improvizacine muzika, aleatorine muzika, garso
menu. Specialiuose žinynuose ir apžvalgose ši V. Tarasovo veikla
seniai užfiksuota, beje, pasitelkiant aukščiausio laipsnio
būdvardžius: žymus atlikėjas, mušamųjų instrumentų, perkusinių
ceremonijų meistras, akustinių visatų kūrėjas. Tiesa, jokie muzikos
žinynai nespėja paskui V. Tarasovą: paskutinįjį dešimtmetį jis dirbo
su kameriniais ir simfoniniais orkestrais; ir kaip kompozitorius, ir
kaip atlikėjas suartėjo su naujausiąja avangardine muzika; gręžėsi į
klasiką; kūrė muziką kino filmams ir teatro spektakliams; statė
muzikinius spektaklius, atliko galybę kitų darbų...
- O visų svarbiausia tai, kad V.
Tarasovas įsitvirtino šiuolaikinės dailės sferoje. Svetimi į ją
neįeina, o jis pro šias duris įžengė visai natūraliai, kaip savas...
Kodėl gi ne: aš pats nuo seno, dalyvaudamas V. Tarasovo pasirodymuose,
jaučiau vizualinę jo muzikavimo potekstę.
- Tiksliau jo muzikavimo nėštumą
vizualumu. Kalbu ne tiek apie patį muzikanto įvaizdį jo
išraiškingumą, apgalvotą, sukurtą įvaizdį to reikalauja šio
žaidimo taisyklės. Ir ne apie akcentuotą atlikimo piešinio vaizdingumą
be abejo, perkusija (grojimais įvairiausiais, dažnai keistais,
įprastam džiazo mušamųjų rinkiniui nepriklausančiais instrumentais,
pavyzdžiui kokteilių plaktuvais ar net konservų dėžutėmis) tam
suteikia ypatingų galimybių. (Neatsitiktinai The Wall Street
Journal apžvalgininkas Natas Hentoffas, turėdamas omenyje
manipuliavimą šluotelėmis, rašė apie V. Tarasovą, kaip apie
dekoratyvinės kūrybos teptuku meistrą.) Ir tai nestebina: džiazo
komunikacija iš esmės, prigimtinai yra audiovizuali, žiūrovo
percepcija nukreipta ir į driveo vaizdą. Svarbiausia, mano
nuomone, kita. Tai V. Tarasovui būdingas garsų išgavimo būdas. Jis
garsus mėgina jų skonį, tirštumą, tekstūrą, spalvą. Taip garsinė
artikuliacija įgyja koloritą tiesiogine, o ne metaforiška šio žodžio
prasme. Garsai (ir pauzės) išoriškėja (овнешняются
M. Bachtino posakis). Ši unikali garsų suvokimo ypatybė,
mano įsitikinimu, suvaidino svarbiausią vaidmenį V. Tarasovui įeinant
į šiuolaikinės dailės sceną.
- Žinoma, padėjo ir svarbios kitos
aplinkybės. Nuo jaunystės V. Tarasovas draugavo su pagrindiniais
Maskvos menininio undergroundo veikėjais: I. Kabakovu, V.
Jankilevskiu, J. Soosteru, J. Sobolevu (su šiuo visai neseniai mus
palikusiu meistru, kuris 10-ojo dešimtmečio pradžioje susidomėjo
eksperimentiniu teatru ir performansais, sukūrusiu Carskoje selo
Interstudiją sintezės ir animacijos teatrą, V. Tarasovas vėliau
pastatė Don Žuaną). Kaip šie menininkai pažino ir mėgo naująjį
džiazą, taip V. Tarasovas tapo azartišku neoficialaus meno gerbėju,
žinojo visus jame vykusius procesus. Be abejo, ypač artimomis tapo tos
šiuolaikinio meno apraiškos, kuriose realizuojamos sintezės idėjos:
akcionizmas, performansai. Jau savo soliniuose pasirodymuose,
menininkas neabejotinai rėmėsi ir kolegų iš vizualinių menų cecho
patirtimi. Bet tikroji ekspansija į vaizduojamuosius menus prasidėjo
10-ąjį dešimtmetį ir buvo susijusi su šiuolaikinėmis instaliacijomis
bei žymiu instaliacijų praktiku ir teoretiku Ilja Kabakovu.
- Instaliacija tai menas galvai,
mąstymui; instaliacijos turinys pirmiausiai skirtas intelektualiam
skaitymui, kaip tekstas. I. Kabakovas kiek pakeitė įprastas žaidimo
taisykles, atsisakęs ezoteriškos instaliacijos, po parodų erdves
klajojančio uždaro daikto savyje, sampratos. Atlapotos į išorę,
tvirtai pririštos prie konkrečios aplinkos ir situacijos, I. Kabakovo
instaliacijos įgavo totalumo bruožų. V. Romanovas sykį pavadino šį
dailininką gyvenimo čiupinėtoju; totali instaliacija I. Kabakovui
idealus tekančio gyvenimo čiupinėjimo, skaitymo, klausymo
instrumentas, sutelkiantis visus žmogiškojo patyrimo būdus: ir
tekstinius, ir jausminius. Atitinkamai ji reikalauja ir totalios
percepcijos jautrumo, atsako, pasinėrimo. Muzika ant vandens
environmento tipo instaliacija, kurią kartu sukūrė I. Kabakovas ir
V. Tarasovas, liudija juos esant tikrais bendraminčiais. Salzau
rūmų ežero vandenyje įrengtas lengvas paviljonas yra tarsi specialiai
atvertas į išorę: paukščių keliamiems garsams, vandens teliuškavimui
tai vandens ir lašų draugas (prisiminus O. Mandelštamą). Ant balkių
sukabintų laisvai judančių, rezonuojančių lengvų vamzdelių skambesys
kuria aleatorinę kompoziciją, maksimaliai jautrią patiems gamtos
balsams. Menininkus vienija nesikišimo, santaikos, nuolankumo idėja:
abu jie miršta realioje aplinkos situacijoje taip, kaip režisierius
miršta aktoriuje. Kita vertus, jie suteikia aplinkai struktūrą,
įrėmina ją, sukuria prasminę nuostatą, reikalaudami aštraus suvokėjo
žvilgsnio.
- Incidentas muziejuje. Vandens muzika
kitas jų bendras kūrinys, kuriame pasiekta pilno tarpusavio
supratimo. I. Kabakovas sukūrė apibendrintą solidaus muziejaus
vaizdinį, kuriame veikiausiai aktualizuojant rusiškąją patirtį
vyksta incidentas: varva vanduo. Interpretuoti galima kaip tik nori
skęstantis muziejus kaip institucijos krizė, potvynis kaip bausmė
skystai, išpūstai it burbulas mimetinei dailei, intervencijos
radikalumas tradicijos represyvumas ir pan. V. Tarasovas sukūrė
minimalistišką ir itin taiklų įvaizdį: vandens lašai garsiai kapsi į
po jais sustatytus indus. Tai pilnai motyvuotas, situaciją
atitinkantis garsas suišorėjęs (овнешнён), sudaiktintas,
apčiuopiamas: varva ir varva. Tuo pat metu jis ir ženkliškas. V.
Tarasovo garsų vaizdai ūkiškai įauga į I. Kabakovo koncepciją:
instaliacijos interpretacijų kiek tik nori, o jis vienas ir toks
pats visose interpretacijose.
- V. Tarasovas ir toliau vaisingai
bendradarbiauja su I. Kabakovu, tačiau ilgainiui pradėjo dirbti ir
savarankiškai. Instaliacijos Varpai Šv. Kazimierui ir Kalėdų
vainikas sukurtos, kaip environmentai žiūrovas jaučiasi esąs
įženklintos ir įgarsintos erdvės centre, kurioje architektūra
funkcionuoja kaip ready madeas, padedantis megztis garsiniams
ir vaizdiniams ryšiams. Man šiuose darbuose itin patraukli subtili,
sakyčiau, nuolanki autoriaus nuostata. Ar begali būti mažiau ambicinga
muzikinių dermių kūrėjo pozicija. Kompozicija aleatoriška, meloritmika
atsitiktinė, skambėjimas tikriausia to žodžio prasme priklauso nuo
oro svyravimų, tarsi Eolo arfa (čia išties verta prisiminti itin
vizualiai artikuliuotą A. Puškino frazę ... как пух от уст Эола).
V. Tarasovas slepiasi už architektūrinės tikrovės. Bet šis
pasitraukimas yra ir dalyvavimas, dar daugiau šis dalyvavimas
suvokiamas kaip būtinumas.
- Akustinis V. Tarasovo meninio mąstymo
pobūdis atsispindi visuose jo kūriniuose. Net ten, kur muzika (kaip
frazė ar sintaksinė dermė) specialiai neartikuliuojama. Štai
personalinėje V. Tarasovo parodoje Rusų muziejuje rodyta instaliacija
Niujorko taksi ausyse, atrodo, tepalieka orą kaitinančio elektrinio
motoro gergždimą, muzikos tarsi nėra (nors po J. Cageo taip teigti
rizikinga, todėl ir kalbu atsargiai, su išlygomis). Oro judėjimas
gimdo ne garsinį, o būtent regimąjį vaizdinį: uždaroje erdvėje
išsipučia ir subliūkšta virpantis geltonas audinys. Tai urbanistiškai
itin taiklus vaizdinys: žmonių srautų potvyniai ir atoslūgiai,
efemeriška viltis išsaugoti identitetą, ištrūkstant, pasislepiant
gelbstinčiame geltoname automobilyje.
- Viename džiazo žodynų V. Tarasovas
vadinamas pačiu išradingiausiu perkusininku. Kaip instaliacijų kūrėjas
jis taip pat demonstruoja ypatingą sugebėjimą atskleisti netikėtus
(nors vaiko arba archainiam mąstymui visai natūralius) totalius,
viršfunkcinius priežasties-pasekmės ryšius. Štai buitiniai
ventiliatoriai Noktiurne popieriui sukelia oro sroves,
priverčiančias keistai judėti popieriaus lapus tarsi suprantama. Bet
fizika netrukus virsta metafizika tai nebe įkyrus mechaninis
zvimbimas, ne banalus kanceliarinis popierius, o belyčių sparnų
plevenimas, angelų šokis. Techne ir psiche susilieja ir
kūrinyje New York, New York: mechaniškai pasikartojantys
autoatsakiklio pranešimai mažame emigranto kambarėlyje skamba it
psichodelinė konkrečioji poezija.
- Kurdamas instaliacijas, V. Tarasovas
naudoja įvairią medžiagą, ne tik industrinius, bet ir natūralius,
gamtinius garsus. Viename naujausių projektų Beveik ne, sukurtų
kartu su menininke iš San Francisko Sarah Flohr, Rusų muziejaus
Michailo rūmų parko ežero paviršiumi slysta trimačiai objektai
keistas architektūrinių fantazijų ir tarsi natiurmortų fragmentų
mišinys fantasmagoriški ir šiek tiek eklektiški daiktai. Kuriančiam
garsą V. Tarasovui teko, saugant ir stiprinant sapno, miražo atspalvį,
būdingą S. Flohr objektams, susieti instaliaciją su
istoriniais-kultūriniais bei situaciniais konkrečios vietos
parametrais. Jam pavyko sukurti ypatingą autentišką akustinę erdvę,
paradoksaliais saitais susijusią ne tik su literatūrine bei tapybine
Rusijos sodų ir parkų architektūros tradicija, bet ir apskritai
bendravimo su parku tradicija: tikros paukščių trelės, senovinės
ragų muzikos reminiscencijos, žingsnių garsai...
- Išties ir muzikuodamas, ir kurdamas
vizualius kūrinius, V. Tarasovas yra įpratęs dirbti su įvairiausia
medžiaga nėra prasmės vardinti visko, iš ko jis kuria garsus ir
prasmes. Kalbant apie daugėjimą, turtėjimą, būtina pastebėti, kad
nuolat sudėtingėja daiktinė jo darbų sandara. Instaliacijoje
Kaziukas, sukurtoje parodai Vilniuje, akivaizdžiai matyti semantikos
gilėjimas. Garsas šį sykį liaudiškas, net etnografiškas: primena, be
abejo, konceptualizuotą girtą lietuviško kaimo armoniką. Bet kokia
daiktinė plotmė! V. Tarasovas instaliacijoje panaudojo dešimtis
šilkinių žaislinių paukščiukų, išdėstęs juos ant milžiniškos
plokštėslinais apsėto lauko. Pats išdėstymas, jo tvarka semantiškai
byloja apie kolektyvinį kūną ir tuo pat metu apie troškimą atsiskirti
nuo jo griežtai apibrėžtoje, aptvertoje privačioje erdvėje...
Paukščiukai tupi specialiuose inkilėliuose, kurių plastika taip pat
atveria keletą prasmės klodų. Pavyzdžiui: šie paukščių nameliai
primena medinius kurpalius, ant kurių kaimo batsiuviai taisydavo
paprastą valstietišką apavą... Instaliacijoje apskritai daug prasmių
supinta, bet svarbiausia, kad čia tekstualus yra net taktiliškumas,
taigi norima perteikti išties svarią ir svarbią žinią.
- Dar nežinau, kaip V. Tarasovas
pavadins parodą, kurią rengia Vilniuje. 2003 m. Rusų muziejuje
Peterburge vykusiąją jis pavadino paprastai Vladimiro Tarasovo garso
žaidimai. Savaime suprantama garso ir žaidimo sampratos jam yra
esminės ne veltui tiek metų pašvęsta improvizacinei muzikai,
improvizacija tapo kūnu ir krauju. Bet jei šios instaliacijos yra
garso žaidimai, tai tenka pripažinti, kad jie tampa vis
turiningesniais ir turtingesniais. Ką gi ir tai turi savo tradiciją
juk dar A. Puškinas Egipto naktyse mokė klausyti Improvizatoriaus.
-
- Iš rusų kalbos vertė Lolita Jablonskienė
|
|