Į pradžią  Struktūra  Kontaktai 
English       
   
 
      Laiškams      
 
     
 

Į skyriaus
pradžią
Adresas: Konstitucijos pr. 22, LT-08105, Vilnius. Tel.  (8-5) 219 59 60, (8-5)  212 28 88, faksas +370 5 212 28 88, el. paštas info[at]ndg.lt
Svetainė internete –
http://www.ndg.lt

 

Tarptautinė paroda „Arbit Blatas. Sugrįžimas į tėvynę“

REGINA RESNIK

 

Regina Resnik Blatas.
Lietuvos dailės muziejaus archyvas

Regina Resnik – viena garsiausių Amerikos solisčių (mecosopranas). Netrukus po studijų „Hunter“ koledže, kur įgijo muzikos bakalauro laipsnį, dainininkė pradėjo savo teatrinę karjerą. Vienas iš pirmųjų Resnik vaidmenų buvo ledi Makbet Fritzo Buscho spektaklyje, pastatytame 1942 m. Sėkmingai pradėjusi operos daininkės karjerą, Resnik greitai pelnė Niujorko Metropoliteno operos auditorijos pripažinimą.

Resnik kūrybinis kelias neatsiejamas nuo „virtuoziškumo“, kuris taikytinas tiek kalbant apie jos vokalo išskirtinumą, tiek apie sceninio meistriškumo aukštumas. Sceninio amplua įvairovė apima įvairius vaidmenis, tokius kaip Dona Elvyra ir Dona Ana („Don Žuanas“), Klytemnestra („Elektra“), Eboli („Don Karlas“), Amneris („Aida“), Toska („Toska“), Grafienė („Pikų dama“), Miuzeta („Bohema“) ir daugelį kitų.

Nuo pat kūrybinio kelio pradžios Resnik stebino savo soprano galimybėmis. Vėliau dažniau atliko mecosprano partijas. Daug dainavo užsienio šalių scenose, ypač didelis pasisekimas jos laukė Europoje, kur 1957 m. ji debiutavo Londone, Kovent Gardene, Karmen vaidmeniu, diriguojant Davidui Websteriui. Ji taip pat sukūrė tokius vaidmenis kaip Marina („Borisas Godunovas“), Ponia Greitai („Falstafas“), Klitemnestra („Salomė“). 1957–1958 m. ji atliko Karmen vaidmenį Vienoje, kur tuo metu dirigavo Herbertas von Karajanas, ir tokiuose miestuose kaip Paryžius, Berlynas, Štutgartas. Kurį laiką Resnik buvo atsisakiusi nuolatinio bendradarbiavimo su Metropolitan, ir į šį teatrą sugrįžo tik pakviesta teatro vadovybės.

Resnik atliekami vaidmenys pelnė ypatingą palankumą dėl daininkės sceninio meistriškumo. Menininkė pelnė įvairių titulų ir apdovanojimų, tarp jų – Jungtinių Valstijų Prezidento medalį, Amerikos muzikos artistų gildijos Lawrence’o Tibetto apdovanojimą, sulaukė ypatingo Lincolno centro pagerbimo. Jos 50-metis, kaip išskirtinis įvykis, buvo minimas Venecijos mieste, 60-ties metų jubiliejaus proga išskirtinį dėmesį jai parodė Metropolitan Linkolno centras Niujorke.

8-asis dešimtmetis Resnik buvo palankus ir kitu požiūriu. 1975 m. ji ištekėjo už savo antrojo vyro, dailininko Arbit Blato. Šis gyvenimo posūkis suteikė galimybę išplėsti savo veiklą ir kitose operos srityse. Nuo 1970 m. ji jau buvo žinoma kaip operos spektaklių režisierė, stačiusi spektaklius įvairose pasaulio šalyse. Jos kūrybinį kraitį sudaro 12 operos pastatymų San Fraciske, Hamburge, Varšuvoje, Lisabonoje, Venecijoje, Sidnėjuje, Strasbūre. Daug dėmesio ji skyrė žydų palikimo klausimams, atliekant dokumentų ir archyvų tyrimus, susijusius su Venecijos žydų getu. Apie tai 1983 m. buvo viešai kalbama televizijoje.

Ilgus metus ji dėstė operinį dainavimą Metropolitan operos teatre, dešimtmetį dirbo Zalzburgo „Mozarteum“, Kanados operos teatre Toronte, San Fracisko operoje, Paryžiaus Operos studijoje ir kitur. Resnik yra koncertų ciklo „Regina Resnik pristato“, tapusiu legendine Amerikos muzikinio gyvenimo dalimi, autorė.


 

 
 
 
[[Į pradžią] [Struktūra] [Kontaktai] [Informacija] [Pastatai] [Ekspozicijos]
[
Parodos] [Rinkiniai] [Projektai] [Gidams] [Edukacija] [Dailininkai]
[
Meno biblioteka, archyvas, fototeka] [Virtualios parodos] [Muziejaus bičiuliai]
[
Parduodami leidiniai] [Naudingos nuorodos] [Žiniasklaidai]
 

© Lietuvos dailės muziejus

  Tinklalapis atnaujintas 2013.08.12